Metro v Paříži

Nejrychlejší dopravu po městě vám zajistí metro s několika stovkami stanic. Pařížské metro má 14 linek s velkým počtem přestupních stanic. Na první pohled vypadá labyrint metra složitě, ale díky dokonalému značení se zde velmi rychle zorientujete. Pařížské metro působí komornějším dojmem, než rozlehlé prostory našeho pražského metra. Trať vede nejen pod zemí, ale menší část pařížského metra (zejména linky 2 a 6)je vedena nad úrovní ulic, takže z oken vagónů můžete zahlédnout ruch velkoměsta. Přestupy mezi stanicemi vedou různě dlouhými tunely, lávkami a po schodech, které budete muset překonat pěšky. Pro vstup do metra budete potřebovat lístek, který koupíte v automatu nebo přímo u některých stanic metra. Jízdenka stojí 1,7 eur (denní necelých 10 eur). Děti mají slevy. Metro je otevřeno od 5:30 do 1:00 (v pátek a o víkendu až do 2:00). Pro snazší orientaci v metru a naplánování nejrychlejší cesty k vašemu cíli doporučujeme obstarat si mapku metra. Bývají k dispozici v hotelích nebo na požádání v některých stanicích (případně si ji můžete vytisknout sami na níže uvedených odkazech).

Mapa Mapy pařížského metra

Mapa na stránkách Ratp.fr - zobrazit (včetně informací)
Mapa na stránkách Wikipedia - zobrazit



Metro v Paříži
Metro v Paříži - stanice jsou zde podstatně menší, než na jakém jsme zvyklé z Prahy Zdroj: Wikipedia

Pařížské metro zahájilo provoz na své první lince již červenci roku 1900 u příležitosti světové výstavy (výstavba byla zahájena v roce 1896). Nejnovější linka 14 (plně automatizovaná) byla uvedena do provozu v roce 1998. Paříž se může pochlubit tím, že většina míst není od některé ze stanic metra vzdálena více než 600 metrů.

RER
Provoz metra doplňují linky RER – moderní expresní tratě, které spojují předměstí a okolí Paříže s centrem. Nejdelší trať RER C měří 186 km. Vlaky v některých úsecích mohou jezdit rychlostí až 120 km/h. Po trati RER C (větev 5) se dostanete do Versailles. Do Disneylandu vede linka RER A, která přepraví 273 milionů cestujících ročně a patří tak k nejvytíženějším linkám na světě. Denně ji využívají desetitisíce zaměstnanců čtvrti La Defense. Při cestování buďte opatrní, do jaké linky nastupujete (zejména směr). Na vlaky RER platí stejné jízdenky jako na metro pouze v centrálních zónách (vnitřní Paříž včetně La Defénse). Jestliže cestujete dál, musíte si koupit zvláštní jízdenku RER.

RER
RER vede pod zemí jen v Paříží, v předměstích a okolí se jedná o železnici Zdroj: Wikipedia

Tip: Chcete navštívit Paříž? Prohlédněte si nabídku zájezdů do Paříže.